Bagażniki rowerowe do samochodów dostawczych i przyczep kempingowych
Rower to idealny środek transportu do odkrywania piękna okolicy, w której przebywasz ze swoim mobile home. W tym artykule porozmawiamy więc o tym, jak przewozić rowery, aby podróże były jak najbardziej przyjemne i abyś mógł przywieźć z nich wyjątkowe doświadczenia.
Wprowadzenie do bagażników rowerowych
Najwygodniejszym i najpowszechniejszym sposobem transportu rowerów jest bagażnik rowerowy. Na rynku można znaleźć ich szeroką gamę, w zależności zarówno od typu pojazdu, jak i liczby przewożonych rowerów. Znanymi producentami takich bagażników są Fiamma i Thule.
Jak widać z powyższego, kluczem do wszystkiego jest wybór odpowiedniego bagażnika.
Istnieje niezliczona ilość opcji - niezależnie od tego, czy kupujesz bagażnik dachowy, bagażnik tylny czy hak holowniczy. W naszym asortymencie znajdziesz zarówno bagażniki do samochodów dostawczych, jak i bagażniki do przyczep kempingowych, w tym dodatkowe akcesoria, takie jak dodatkowe wsporniki, szyny i plandeki do bagażników rowerowych. Jeśli nie wiesz, jaki rodzaj bagażnika wybrać, możesz skontaktować się z naszymi ekspertami, którzy chętnie pomogą Ci w wyborze. Zasadniczo nie zaleca się montowania bagażników z tyłu przyczepy kempingowej, ponieważ mogą one zaburzyć równowagę holowanego pojazdu.
Należy również pamiętać, że bagażniki zamontowane z tyłu przyczepy kempingowej mogą znacznie zwiększyć jej wagę, łatwo przekraczając jej maksymalną ładowność. Dlatego też zawsze warto sprawdzić również wagę przyczepy. Z reguły sam montaż zakupionego bagażnika nie jest zbyt trudny, ale jeśli nie mamy pewności co do instalacji, lepiej skontaktować się z profesjonalistami, na przykład z serwisem przyczep kempingowych BURIMEX.

Bagażniki rowerowe do samochodów
Podczas montażu bagażnika na samochodzie należy zawsze pamiętać, że tylna tablica rejestracyjna i tylne światła samochodu muszą być dobrze widoczne. W przeciwnym razie grozi wysoki mandat. Szczególnie podczas podróży zagranicznych kary za złamanie takiego przepisu mogą być bardzo kosztowne, dlatego lepiej uniknąć takich niedogodności i zaopatrzyć się we wszystko, co potrzebne wraz z bagażnikiem. Dodatkowa rampa z tablicą rejestracyjną i tylnymi światłami, którą podłącza się do 7-biegunowego gniazda 12 N lub 13-biegunowego gniazda holowniczego, rozwiąże taki problem.
Bagażniki rowerowe do samochodów kempingowych
Jeśli jesteś właścicielem samochodu kempingowego, istnieje szeroki wybór bagażników rowerowych na tył pojazdu. W szczególności należy upewnić się, że bagażnik jest przymocowany bezpośrednio do stałej ramy pojazdu. Podobnie jak w przypadku samochodów, tylna tablica rejestracyjna ze światłami tylnymi powinna być dobrze widoczna. Można to rozwiązać za pomocą dodatkowej tablicy rejestracyjnej i rampy tylnego światła, którą można podłączyć do siedmiostykowego gniazda 12 N lub 13-stykowego gniazda holowniczego.
Bagażniki rowerowe do przyczep kempingowych
Bagażniki przymocowane do tylnej części przyczepy kempingowej nie są zalecane, ponieważ mogą wytrącić przyczepę z równowagi przy wyższych prędkościach. Co nie mniej ważne, mogą one również uszkodzić tylną ścianę przyczepy kempingowej. Wyjątkiem jest sytuacja, w której producent przyczepy kempingowej przewidział montaż bagażnika i opracował specjalny system instalacji, aby uniknąć wyżej wymienionych niedogodności. Należy również zadbać o to, aby waga ładunku na bagażniku nie przekraczała limitu określonego przez producenta.
Bagażniki rowerowe za granicą
Podróżując za granicę z bagażnikiem rowerowym, należy przestrzegać kilku prostych zasad. Ich przestrzeganie pozwoli uniknąć nieprzyjemności. W większości krajów europejskich wymagane jest, aby tablica rejestracyjna i tylne światła pojazdu były dobrze widoczne. Ponadto ważny jest również stan techniczny bagażnika i oczywiście jego prawidłowe zamocowanie do pojazdu zgodnie z przepisami. Należy pamiętać, że jeśli bagażnik poluzuje się podczas jazdy, osoby znajdujące się w pojazdach za nami również mogą być poważnie zagrożone.
Innym ważnym akcesorium, które ostrzega kierowców jadących za tobą o bagażniku rowerowym z dużej odległości, jest tarcza ostrzegawcza. W większości krajów europejskich wystarczy standardowa plastikowa tarcza wyprodukowana przez firmę Fiamma. Jedynymi wyjątkami są być może Włochy i Hiszpania, gdzie forma takiej tarczy ostrzegawczej jest jasno określona przez prawo. Włoskie władze wymagają na przykład aluminiowej tarczy ostrzegawczej. Przed wyjazdem za granicę najlepiej jednak wcześniej sprawdzić, czy przepisy w poszczególnych odwiedzanych krajach nie uległy zmianie. Wszystkie akcesoria związane z oznaczeniami bagażników rowerowych można znaleźć i kupić w naszym sklepie internetowym.
